3. årgangs projekt

BørnFor at gøre vores kommende 4. klasser klar på et skifte til en ny matrikel med nye lærere og nye omgivelser, besluttede vi i SFO’en i 2011 at arbejde på, at styrke fællesskabet og relationerne på 3. årgang, så de står stærkere sammen når de kommer i 4. klasse. Dette gøres også med det formål at danne børnene til at mestre livet på egen hånd.

Vi har siden da gjort en ekstra indsats for at lave fælles arrangementer og ture for 3. årgang, hvor pædagogerne guider og hjælper børnene til at begå sig i samfundet. Vi tager på shoppetur til Svendborg 2-3 gange om året, vi laver ture til svømmehallen, SG-huset, Biografen, Naturama og hvad der lige har børnenes interesse. Op til jul inviterer vi børnene i Bowl n’ fun, hvor vi leger i legeland og spiser/hygger i the Grill og lige før børnene går på sommerferie inviterer vi børn og deres familier med til Smørmosen, hvor vi spiller minigolf, laver fælles buffet med det mad forældrene har med og leger/hygger med hinanden.