Issø-skolen

Issø-skolen er en folkeskole i Svendborg Kommune. Skoledistriktet ligger i den nordvestlige del af kommunen.

Oversigtskort

Til de små elever (ForårsSFO-3.kl) har vi et børnemiljø og en SFO i Kirkeby. De store elever (4.-9.kl) holder til i vores ungemiljø i Stenstrup. Vores to matrikler har således hver deres specialområde, men den pædagogisk-faglige røde tråd mellem afdelingerne er tydelig. Vi er én skole, og borgerne skal opleve os som et sammenhængende skoletilbud.

Hos os skal faglig og social trivsel gå hånd i hånd. Vores praksis skal til enhver tid afspejle elevernes behov. Vi vil være en børneparat skole.

For at lykkes med vores skole er vi optaget af:

-at have nærværende, anerkendende, dygtige og forandringsparate medarbejdere

-at have mangfoldige læringsmiljøer så alle, uanset forudsætninger, udvikler sig

-at inddrage forældrene i skolelivet

-at spille en central rolle i lokalsamfundet

Vores arbejde på skolen skal ruste eleverne til et rigt liv, hvor de alene og i fællesskab med andre er handlekraftige, visionære, hensynsfulde og sunde.